شناسه خبر : 100741
چهارشنبه 17 خرداد 1402 , 17:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ماجرای نگرانی حاج قاسم برای دخترش/فیلم

اصلاً نمی‌دانست حاج‌قاسم، دختری به نام فاطمه دارد! گفتم «همین‌طور است. فاطمه‌خانم، دختر حاج ‌قاسم است.» بعد از صحبت حاج‌آقای عسگری، به خانه‌ سردار سلیمانی زنگ زدم.

ماجرای نگرانی حاج قاسم برای یکی از دخترانش
جهان نیوز: آقای غلامعباس عسگری، از علمای راور کرمان، از طلبه‌های لشکر ثارالله در دوران جنگ بود. پس از شهادت سردار سلیمانی، به من زنگ زد و گفت: دیشب، خواب حاج ‌قاسم سلیمانی را دیدم. همدیگر را بغل کردیم و بوسیدیم. گفتم «حاج ‌قاسم، چه خبر؟» گفت: «نگران دخترم فاطمه‌ام؛ غذا نمی‌خورد.» 
 
اصلاً نمی‌دانست حاج‌قاسم، دختری به نام فاطمه دارد! گفتم «همین‌طور است. فاطمه‌خانم، دختر حاج ‌قاسم است.» بعد از صحبت حاج‌آقای عسگری، به خانه‌ سردار سلیمانی زنگ زدم. خانمش، گوشی را برداشت. گفتم: «چنین خوابی دیده‌اند. درست است؟» گفتند: «بله. غذا نمی‌خورد. گوشی را می‌دهم، بگو بابایش چه گفته است.» گوشی را داد به فاطمه‌خانم. گفتم: «بابایت دارد می‌بیند. نمی‌خواهی او را از نگرانی بیرون بیاوری؟» رفتم خانه‌شان. گفت: «به حرف بابایم گوش کردم.»


داستان حاج‌ قاسم سلیمانی، از عجایب و یکی از حجت‌های روزگار ماست؛ کسی که خالص برای خدا حرکت کرد. خدا هم به واسطه‌ نوری که در وجود او دید، محبت او را در دل‌های مردم قرار داد؛ تشییع حماسی او، این حقیقت را نشان داد.  
 
امام خامنه‌ای، در روز هجدهم دی 1398، روز خاکسپاری این شهید بزرگ، جمله‌ای درباره‌ شهید سلیمانی فرمودند که تا به حال در مورد کس دیگری شنیده نشده است. فرمودند: «در مقابل او، من تعظیم می‌کنم!» این، عین فرمایش ایشان است:  این شهید عزیز، هر وقت گزارشی می‌داد به ما - چه گزارش کتبی، چه گزارش شفاهی - از کارهایی که کرده بود، بنده، قلبی و زبانی او را تحسین می‌کردم؛ اما امروز در مقابل آنچه او سرمنشأ آن شد و برای کشور، بلکه برای منطقه به وجود آورد، در مقابل او من تعظیم می‌کنم. کار بزرگی انجام شد. قیامتی به پا کرد. معنویت او، شهادت، او را این‌جور برجسته کرد؛ این بدرقه‌های ایرانی و آن بدرقه‌های عراقی. در کاظمین، در بغداد، در نجف، در کربلا چه کردند با این پیکر ارباً اربا!


بخشی از خاطرات رفاقت چهل ساله حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی با حاج قاسم سلیمانی

download

منبع: جهان نیوز
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi